Cesta s lávkou k hradu Veveří |
||||
|
||||
objednatel: |
Národní památkový ústav, Lesy České republiky | |||
datum zpracování PD: |
územní řízení 2005, stavební povolení 2006 | |||
stupeň PD: |
studie, dokumentace pro územní řízení, dokumentace pro stavební povolení | |||
realizace: |
1/07 - 7/07 | |||
„Dopravní napojení hradu Veveří“ urbanistické a architektonické řešení stavby Zástavba vychází z územně plánovací podkladů. Územně plánovacím podkladem pro zpracování dokumentace k územnímu řízení „Dopravní napojení hradu Veveří“ bylo Souborné stanovisko k urbanistické studii „Okolí hradu Veveří“ ze dne 28.6.2004. Zadavatelem studie byl OÚPR MMB, zpracovatelem AAA STUDIO, s.r.o. Navrhované pěší propojení hradu Veveří od nové lávky přes přehradní nádrž je koncipováno tak, aby na jedné straně umožnilo komfortní přístup všech kategorií návštěvníků na hrad s hlavním důrazem na jejich bezpečnost, na druhé straně, aby tato cesta byla již sama o sobě pro návštěvníky hodnotným emocionálním zážitkem. DUR uvažovala s budoucím částečným zasypáním zátoky a vytvořením místa pro odpočinek organizovaného kolem rekonstruované studánky. Z důvodu nevyjasněnosti investiční a časové návaznosti realizace tohoto záměru bylo nutné snížit niveletu lesní cesty u studánky za cenu zvětšení podélného sklonu v tomto úseku cesty Cesta na hrad pokračuje po dřevěném mostu, z lepených vazníků, průchozí šířky dvou metrů a délce 83 metry. Jedná se o dřevěný most o pěti polích s pochůzím dřevěným roštem. Dvě krajní pole, navazujícím na tvarové řešení pěší cesty, jsou v mírném radiusu. Nosné boční trámy mají výšku 1,3metrů a šířku 20cm. Na ně jsou kotvena dvě dřevěná zábradelní madla. Je navrženo rozšíření středního pole o dvě zastřešené odpočinkové pásy. Z tohoto prostoru je možné sledovat tok Veverky a hrad tyčící se nad skalním masivem, pro některé také provoz na protilehlé komunikaci. Na most navazuje lesní cesta šířky 3metry s mlatovým povrchem. Podélný sklon cesty nepřekračuje 6%. V délce 9metrů, v souběhu se silnicí, je násyp cesty zpevněn gabionovou stěnou se zábradlím výšky 1,3metry. Trasa navrhované lesní cesty navazuje a obchází ve výhodnějších sklonových parametrech historickou pěší cestu na skalní hřeben po kterém se lze dostat až k Prachové a Hranolové věži hradu. Cesta se dále dostává do prostoro bývalého anglického parku, který obchází na úpatí podhradních svahů, s možnými vazbami na řadu historických pěších cest . Na konci úseku se navazuje na jižní přístupovou komunikaci k hradu.
|
||||
architektonický návrh, koordinace: Ing. arch. Oldřich Prokeš
|
||||
Upozornění!
Z důvodu malého využívání jsme odpojili pevnou linku s tel. číslem (541217906), prosím používejte mobilní čísla.
Ubytovna Stará škola, Dolní Morava
prosinec 2013
Kompletní rekonstrukce objektu bývalé školy na ubytovnu pro zaměstnance resortu Sněžník a.s.
Státní zámek Lednice
září 2013
Projekt obnovy historických podzemních štol pod národní kulturní památkou - státním zámkem v Lednici
Chata Terezka, Dolní Morava
leden 2012
celkový pohled
V prosinci 2011 dokončena dvouletá práce od studie po územní a stavební řízení, přes dokumentaci pro výběr zhotovitele, prováděcí dokumentaci a autorský dohled na rekonstrukci budovy bývalého statku na ubytovací zařízení pro cca 100 osob a pro technické zázemí (garáže rolby,...) areálu Sněžník na Dolní Moravě
Muzeum loutek divadla Radost v Brně
červen 2011
Dokončení III. etapy rekonstrukce a dostavby Divadla Radost v Brně
pohled z ulice Cejl
Bytový dům Kamenná, Brno
červen 2011
Dokončení bytového domu na úzké a svažité parcele pod Červeným kopcem v Brně
dvorní pohled
pohled z ul. Kamenná
Velkoobchodní sklad s administrativou na ul. Kšírova (ELKOV, a.s.)
jako aktuální reference na stránkách společnosti RAKO - Lassersberger
http://www.rako.cz/lb-object/reference/administrativa-a-urady.html
realizace 2006-2008